24 Eylül 2015 Perşembe

Yokluk ve soğukla mücadele eden Şengallilerden çağrı

Güney Kürdistan’ın Şengal Dağı'nda yaşayan  halk uğradıkları katliam sonrası açlık, yokluk ve  soğuk ile mücadele ediyor. Şengalliler, kendilerine sadece PKK'nin yardım ettiğini de söylüyor.


'KIŞLIK HİÇBİR ŞEYİMİZ YOK'
Şengal'de yaşayan Naam İlas adındaki kadın yaşadığı zorlu günleri şu sözleriyle ifade etti: "Katliamın ardından tam bir yıl geçti. Bu süre içinde kış geldi. Çok zor günlerden geçtik. Soğuğu da, sıcağı da gördük. Yaşamadığımız zorluk kalmadı. Ve şimdi de kış kapıda. Çocuklarımızın  ayağında ne giyecek ayakkabısı ne de üstlerinde giyecek elbiseleri var.  Şimdiki halimiz belki o günlere göre daha iyi. Zor günleri az da olsa atlattık. Ama hala kışlık ihtiyaçlarımız devam ediyor. Sesimizi duyanlar  bize yardımcı olsunlar. Yakacak hiçbir şeyimiz  yok, gaz yok,  kışlık hiçbir yakacağımız yok, bunun için de tedirginiz. Çocuklarımızın kışlık kıyafetleri yok ve en çok da bunun için üzülüyoruz. Tüm dünyaya çağrım; bu dağların başında yaşayan insanlara yardımcı olsunlar."

'PKK'DEN BAŞKA KİMSE YARDIM ETMEDİ'
İlas, kendilerine yardım edenin sadece PKK olduğunu belirterek, şöyle devam etti: "PKK’den başka kimse  bize yardım etmedi. Tüm zorlu günümüzde PKK bize yardımcı oldu. Geçen kış soğuktan çocuklarımız hayatını kaybetti. Açlık-yokluk ve soğuk hastalıkları getirdi. Doktor yoktu, ilaç yoktu ve onlarca çocuk hayatını soğuktan dolayı kaybetti. Artık bize yardımcı olun, kalan çocuklarımızı kaybetmek istemiyoruz. IŞİD çetelerinin katledemediklerini yokluk ve soğuk katlediyor. Yeter artık, yardım eli uzatın bize. Bize gözlerini kapatmasınlar. Büyük bir katliamdan geçtik. Genç kızlarımızı kaçırdılar. Dinimizi yok etmeye çalıştılar, mukaddes yerlerimizi yıktılar.
Umut ediyoruz ki, sesimizi duyan devletler bize yardım eli uzatacak. Doktora ihtiyacımız va,r ilaca ihtiyacımız var. Soba, kazak; kış ayını geçirebileceğimiz yardımlara ihtiyacımız var. Biz de her halk gibi dinimizi savunuyoruz. Kimseye zararımız olmaz. Şimdiden yardımcı olmak isteyen herkese teşekkür ediyorum. Tüm dünyaya çağrımdır."

'PKK İHTİYAÇLARIMIZI KARŞILADI'
Êzîdî İlyas Qero ise, "72 katliam yaşadık. Gırezer Katliamı 73. ve IŞİD çetelerinin yaptığı katliam ise 74’üncü katliamdır. Katliamda susuzluktan, açlıktan ölmek üzereydik. Sonunda buraya gelip yerleştik. Koridor kapandı. Kuru ekmek yedik" dedi. Qero da, PKK'nin yardım ettiğine dikkat çekerek, "PKK bize yardım etti. Kıyafet gibi ihtiyaçlarımızı karşıladı. Battaniye verdi, soğuktan korunmamız için çadır verdi. Geçen yıl kış ayında  kar yağdı, dondurucu soğuklar geldi. Bir battaniyemiz bir de çadırımız vardı, idare ettik. PKK bize sabır veriyordu. Ama bu kış, yakacak yok, çadır, giyecek  hiçbir şeyimiz yok. Bize herkesin yardım elini uzatmasını istiyoruz" dedi. 
Esmer Qero ise şunları söyledi: "Şengal dağlarındayız. Ne yakacak var ne de geçim kaynağımız. Kış gelmek üzere. Havalar soğudu. Geçim kaynağımız yok. Bu kışı nasıl geçireceğimizi bilmiyorum."

'ZORLUKLARI BİRLİKTE AŞALIM'
Hadi Hesen isimli Êzîdî genç ise çadırlarının olmadığını anlatırken, "Birlikte aşalım bu sorunları. Ve şimdiden herkese teşekkür ediyorum" diye ekledi.
Bir başka Şengal Dağı'nda yaşayan Emşe Reşo Kasım adlı Êzîdî kadın ise "Geçen yıl kış ayında yaşadığımız günler çok zor koşullarda geçti. Yakacağımız yoktu. Yaz ayı her şeye rağmen iyiydi. Ama gelecek olan kış ayına hazır değiliz. Eksiklerimiz çok fazla. Çadır, yakacak, giyecek ve gıda eksikliklerimiz çok fazla. Yardım eli uzatılsın artık bizlere" dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder