23 Eylül 2015 Çarşamba

HPG’den Şengal’de eğitim devreleri

Güney Kürdistan’ın Şengal kentinde Ş. Yılmaz Eğitim Devresi savaşçıları mezun oldu. Devrede yaklaşık 2 ay eğitim gören HPG savaşçıları “PKK, her yerde askeri ve ideolojik olarak sürekli gelişen bir örgüttür. Savaş alanı olması eğitime engel değildir olmaması da gerekiyor” dedi.


DAİŞ çetelerinin 3 Ağustos 2014 tarihinde DAİŞ çetelerinin Şengal’e saldırısından bu yana HPG, YJA Star güçleri bölgedeki varlığını koruyor. Şengal’in ön mevzilerinde direniş sergileyen HPG güçleri onun yanı sıra askeri ve ideolojik eğitimlerini de görmeye devam ediyor. Ş. Yılmaz adına açılan eğitim devresinden mezun olan Erdal Soran adlı HPG savaşçısı “Şengal’e Önderlik çağrısı üzerine geldik. Şengal’de her arkadaşımız tarafından fedai bir ruh sergilendi” dedi.

‘KATLİAMA UĞRAYAN BİR HALKI KORUMAK GÖREVİMİZDİR’
Şengal’e gelip halkın güvenliğini sağlamak, katledilen ve kaçırılan halkın intikamını almanın en esas görevlerinin olduğunun altını çizen Soran şunları belirtti: “Bizler halkın fedaileri olarak Şengal’e geldik. Katliama uğrayan bir halkı korumak ve Kürdistan’ın 4 parçasını düşman işgalinden arındırmak en esas görevimizdir. Yaklaşık bir yıldır Şengal’deyim. Örgütümüz bir yıllık pratikten sonra eğitim imkanı sağladı. Ve ben de açılan eğitim devrelerinden 3. devrede yerimi aldım. Ş. Yılmaz Eğitim Devresinde; askeri ve ideolojik yanı sıra Êzîdî kültürü ve inancı üzerine eğitim aldık. Savaş alanında eğitim devrelerinin olması ve doğru temelde eğitim almak çok önemli ve güzel bir şey.”

‘BİR YILLIK SAVAŞ PRATİĞİMİZİ BU EĞİTİM İLE SORGULADIK’
Bir yıllık savaş pratiklerini bu eğitim devresiyle sorgulayıp doğru temelde ele aldıklarını dile getiren Soran, “Geçmiş bir pratik üzerine yoğunlaşmak ve bundan sonra daha iyi katılmak için bu eğitim devresi çok önemliydi. Profesyonel arkadaşlarımızın verdiği eğitim ile her arkadaşımız çapında büyük yoğunlaşma ve derinleşme yarattı. Ş. Yılmaz Eğitim Devresinden bugün mezun oluyoruz. Önemli olan toplum ve halk savunmasını doğru kavrayıp öyle katılmaktır ve bu eğitim devresi her arkadaşta bunu yarattı” dedi.
Soran, aldığı teorileri pratikte halkın hizmetine sunmayı hedef aldığını belirtti.

‘ÊZÎDÎ HALKIMIZI KORUMAK VE ŞENGAL’İ ÖZGÜRLEŞTİRMEK İSTİYORUZ’
Şengal’de DAİŞ çetelerine karşı direniş sergileyen HPG savaşçısı Serdar Colemêrg ise “Êzîdî
 halkımızı korumak ve Şengal’i özgürleştirmek için geldik. Şengal’e gelişimizde halkımız güçlü bir birikime sahip değildi. Örgütümüz bir yandan direniş sergilerken bir yandan da halkımızı bilinçlendirmek ve kendisini koruması gerektiğini kavratmaya çalıştı ve sonuç aldı. Artık halkımız kendi kendisini örgütlüyor güçlendiriyor ve birçok şeyin farkında. Bu eğitim devresinde özellikle de Êzîdî halkımızı tanımak ve anlamak üzerine çok duruldu” sözlerini söyledi.
Gerekirse canlarını da feda edeceklerinin altını çizen Colemêrg son olarak şunları belirtti: “Bu devrede gördüklerimizle gideceğimiz pratik alanlarda büyük başarılar elde etmeyi hedefliyoruz. Gördüğüm devrenin adı olan Ş. Yılmaz ve bütün şehit arkadaşlarımız şahsında daha önce verdiğimiz sözü tekrar söylüyoruz. Kanımızın son damlasına kadar savaşıp halkımıza özgür bir Şengal ve Kürdistan sunacağız.

‘ŞENGAL HAMLESİNDE SÜREKLİ DAİŞ ÇETELERİ KAYBETTİ’
Ş. Yılmaz Eğitim Devresinden mezun olan Şervan Agıri ve Şiyar Şexo “Şengal’i özgürleştirme hamlesinde bir PKK militanı olarak yerimizi aldık. Önderliğin çağrısı üzerine Şengal’e gelişimiz bizim için büyük bir duyguydu. Şengal şehir savaşı idi ve biz örgüt olarak ilk defa şehir savaşında yerimizi aldık. Ona rağmen büyük fedakarlıklarla ilk zamanlar az sayımız olmasına rağmen savaşımızda DAİŞ çeteleri sürekli geri gitti diyebiliriz. Şengal’i özgürleştirme hamlesinde sürekli DAİŞ teröristleri kaybetti. Örgütümüz oluşan imkanları her konuda değerlendiren bir örgüttür. Tıpkı Şengal savaş alanında eğitim imkanı yaratması gibi” diye konuştu.

‘HER ZAMAN ÖZGÜRLÜK İÇİN MÜCADELE EDECEĞİZ’
Ş. Yılmaz Eğitim Devresinin gelecek için büyük tecrübe ve avantaj olduğunun altını çizen Agiri ve Şexo şunları ekledi: “Bir yıl boyunca hep pratikte kalmak sonrada eğitim görmek çok güzel bir şey. Şengal’e gelişimizde savaşın içinde eğitim göreceğimizi hiç düşünmemiştik. Gördüğümüz eğitim ile tekrar Önderliğe, şehit yoldaşlarımıza ve halkımıza söz veriyoruz ki her zaman özgürlük için mücadele edeceğiz.”
Agıri ve Şexo bütün dünya gençliğine Şengal’i özgürleştirme hamlesinde yer alma çağrısında bulundu. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder