26 Eylül 2015 Cumartesi

Cizre'de öz yönetime kadınlar öncülük ediyor!

Cizre'de özyönetim ilanından sonra gözaltı operasyonu başlatmak isteyen özel hareket polislerine karşı mahallelerde nöbet tutuluyor.


Demokratik bir sistemin inşası için öncülük rolünü üstlenen Cizreli kadınlar, 9 günlük sokağa çıkma yasağının ardından acil yaşamsal ihtiyaçları olan ailelere imece usulü ile mahallelerdeki sorunları gideriliyor.

Cizre'de öz yönetim ilanı modelinde aktif rol oynayan kadınlar, demokratik sistem inşası için çalışmalara başlandı. 9 günlük sokağa çıkma yasağı sırasında evleri kaybeden aileler için kendi aralarında topladıkları günlük yaşam malzemelerini dağıtıyor. İmece usulü dayanışmanın dışında da kendi yaşam alanlarını korumak için diktikleri perdelerle sokak başları kapatılıyor. Ev baskınlarına karşı nöbet tutan kadınlar, özel hareket polislerin artık mahallelerine girmelerine müsaade etmeyeceklerini söylüyor.
...

3 yorum:

  1. KADINLARMI ONCULUK EDIYOR , YOKSA ""FİSTANLI KAHRAMAN GERILLALARMI"" LAN COCUK OYUNCAGI DEGIL BU. 30 KISI BIR ARAYA GEL OZYONETIM ILAN ET.
    SIZE INAT BENDE BUGUN EVIMDE OZ YONETIM ILAN EDECEM:)))
    BATIDAKI KÜRTLERIDE SIKINTIYA SOKTUNUZ. APTALLAR. OYSA SIZIN ICIN KEBAPTI HER SEY. YOK GERILLA VURDU DÖNDÜ. YOK GERILLA ŞOYLE BOYLE. BU KÜRTLER BEDIRHANDAN BERI YANI 400 YILDIR SERHILDANDALAR. SONUÇ (0).. YAVUZ SELIM ALEVI TURKMENLERI KOVUP ,YERINE SIRF SUNNI DIYE SIZLERE YURT VERDI. NEDIR BU HAINLIK YAA.. AKP BILE Şİİ ALEVİ TÜRKMENDEN ÇOK SIZIN YANIZDA OLDU. İRANDA 40 MILYON ALEVI Şİİ TÜRKÜN ADINI AĞZINA BILE ALMIYOR.. SİZ NASIL BİR YARADILANSINIZ ALLAH AŞKINA YA.. ÎŞİNİZ GUCUNUZ IHANET. ALEVITE DE IHANET EDECEKSINIZ,ZAZAYA DA ,SOLCULARA DA.. YETERKI ONLARLA İŞİNİZ BITSIN. ONUN ICINDIR BU KAFADAN BIR SEY OLMUYOR.. IHANET,HAINLIK... BEN BOSNAGIM. BU ULKE DE YASIYORUM.. DEDEME KOL KANAT GERMIS BU ULKE , BAYRAGIM I GORUNCE YUREGIM TITRER. SIZ NEDEN BOYLE HAINSINIZ YA

    YanıtlaSil
  2. Yaw kac zamandir diyarbakirdayim insanlari ilk dwfa Bu kadar umursamaz goruyorum.bu oz savunma falan diyosunuz ya bence alti cok bos kalmis tipki oz yonetim gibi.size soyle soyleyeyim burda dun aksam insanlar mac izliyorlar ama nasil hararetli tezahuratlar falan yani sokak cinliyor bi bakiyosuz diger bi Ílçe olan surda bombalar patliyor ismini bilmedigim silahlar cekiliyor.yani ya insanlar cok umursamaz ya da artik bu tip seylere karni tok.ki soylede bi durum var zenginin tuzu kuru yine olan fakire oluyor.zaten hayata 1-0yenik baslamis olanlar Bu cehennemin icinde.evlerini catismalar yuzunden terkedenler var.zar zor gecinen Bu insanlara daha buyuk zorluklar cikti.bi de Bu perspektiften bakmanizi istiyorum.bu site avrupada mi bilmiyorum bildigim bisey varsa sizinde tuzunuz kuru.habire uzaklardan atip tutmak kolay yok cizre halki soyle mucadele kazandi yok Boyle kahramandi yok kadinlar oz yonetimi insaa etti falan falan.bide geride kalan enkazlara bakar olulerin solugunu duyarsaniz artik halktan uzaklasmis zihniyetiniz biraz olsun onlara yaklasacaktir.sehrin gobeginde anca polis vurursunuz geriye Kalan sadece kendi halkinizi cezalandirmaktir ki bunum altindanda kalkabileceginizi dusunmuyorum.

    YanıtlaSil
  3. ipek yolunda doğunun en zengin ilçesini sokağa çıkılmaz hale getirdiniz , bu yazı sebze meyve yemeden geçirdik en basit olarak , öz yönetim ilan etmişin neyime , ekmek yok , aklı olan size uymaz , çoğuda korkudan çıkıyor zaten , aklınız başınıza kurşun değince mi gelecek , ancak o zaman çok geç olur , hatırlatayım

    YanıtlaSil