16 Mart 2015 Pazartesi

Barışın yolu Önder Apo’nun özgürlüğünden geçiyor

SEDAT SUR
MARDİN
Kürt halk önderi Abdullah Öcalan’ın özgürlüğü için Botan halkı tarafından başlatılan yürüyüşe katılan  Osman Kartal (65) ile Ayşe Güven (50) tek taleplerinin Kürt halk önderi Abdullah Öcalan’ın özgürlüğü olduğunu  söyledi. Kartal ve Güven barışa giden yolun Öcalan’ın özgürlüğünden geçtiğine vurgu yaptı.



Cizre’den başlayan,21 Mart’ta Amed’de son bulacak olan “Öcalan’a özgürlük“ yürüyüşü büyük bir moral ve kararlılıkla devam ediyor. Yürüyüşe katılan her yaştan ve kesimden Botan’lılar arasında, ilerleyen yaşına rağmen yürüyüşün en önünde yürüyen Osman Kartal ve beyaz giysileri içerisinde slogan ve türkülere coşku ile eşlik eden Ayşe Güven dikkat çekiyor. Osman Kartal, yürüyüşün başından bu yana yürüyüşçülerin önünde yürüyüşe öncülük ediyor. Osman Kartal, üç oğlunu çeşitli tarihlerde Kürdistan özgürlük mücadelesinde şehit vermiş. Şimdi ise barışa giden yolu açacağına inandığı için “Öcalan’a özgürlük” talebi ile insanlık tarihinin en uzun yürüyüşlerinden birine çıkmış. Eşi Ömer Güven’in 93 yılında devlet tarafından katledildiğini paylaşan, Ayşe Güven ise yürüyüşe barışı sembolize eden beyaz elbisesi ile katılmış.
“TALEBİMİZ NETTİR”
Yürüyüşe Cizîra Botan’dan katıldığını belirten Osman Kartal, “Bu yürüyüşü önder Apo’nun özgürlüğü için gerçekleştiriyoruz, talebimiz nettir” diyor. Yürüyüşü büyük bir kararlılıkla sürdürdüklerini vurgulayan Osman Kartal, devamında şunları söylüyor: “Kendimi bu yürüyüş boyunca her türlü olumsuzluğa göre hazırladım, ayaklarım şimdiden su topladı ama ben yürüyüşümü sonuna kadar sürdüreceğim. Yedi gün boyunca yürüyerek Amed’e ulaşacağız.”
“BARIŞA GİDEN YOL ÖNDER APO’NUN ÖZGÜRLÜĞÜNDEN GEÇER”
Bu yürüyüş ile öne sürdükleri  talep gerçekleşirse barışa giden yolun sonuna kadar açılacağını  öne süren Osman Kartal, “Bu yüzden yürüyüşümüz aynı zamanda barış yürüyüşüdür. Ben savaşta üç çocuğumu kaybettim, ama barış istiyorum ve barış için yola çıktım. Bizim için barışın tek yolu önderimiz Abdullah Öcalan’ın özgürlüğüdür.” ifadelerini kullanıyor.
"DEVLET ADIM ATMALIDIR"
Yürüyüşe katılım amacının Kürt halk önderi Abdullah Öcalan’ın özgürleşmesi olduğunu aktaran  Ayşe Güven, yürüyüşlerinin büyük bir moral ve irade ile sürdüğüne dikkat çekiyor. Güven “Önderliğimiz için sonuna kadar yürüyeceğiz,yorulmadan,yılmadan yolumuza devam edeceğiz “ şeklinde konuşuyor.
Eşi Ömer Güven’in 93 yılında devlet tarafından katledildiğini anlatan Ayşe Güven,şöyle sürdürüyor; “Ama ben barış için beyaz elbisemi giyerek yola çıktım. Barış ancak önder Apo özgür olursa gerçekleşir. Devlet bir an önce barış için adım atmalıdır, önder Apo özgürleşmelidir. Biz bu savaşın sürmesini istemiyoruz ama taleplerimiz yerine getirilmezse mücadelemize devam ederiz.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder